Последни новини
На този имейл можете да се свързвате с нашия данъчно-правен консултант: consult@defakto.bg
Home / Законът / Пострадалите българи от полета с „Ryanair” ще обърнат Европа заради правата си

Пострадалите българи от полета с „Ryanair” ще обърнат Европа заради правата си

Defakto.bg

На среща при омбудсмана  – набелязани  три стъпки за защита на интересите на българските граждани 

 Българските граждани,  които бяха блокирани на летището в Тимишоара,  ще се обърнат към Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД „ГВА“) за търсене на административно-наказателна отговорност от превозвача „Ryanair” за неизпълнение на ангажименти и отговорностите на превозвачите към пасажерите, както и за дискриминационно и унизително отношение на авиокомпанията към тях.

Това е една от  стъпките за реакция, които са били набелязани по време на инициираната от омбудсмана Мая Манолова и зам.-омбудсмана Диана Ковачева среща с  потърпевши от злополучния полет Лондон-България преди седмица, в която участваха и председателят на комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, директорът на Европейския потребителски център (ЕПЦ) Игнат Арсенов и адвокат Дечев от „Сдружение за правна помощ на потребителите“  Пловдив.

Копия от писмото ще бъдат изпратени и до идентичните администрации в Ирландия, където е базирана компанията „Ryanair” и до Румъния, на чиято  територия бяха свалени нашите сънародници, съобщи пресслужбата на омбудсмана.

По време на срещата пострадалите били категорични, че към българите е имало подчертано дискриминационно отношение в сравнение с това към италиански граждани, кацнали по-късно на летището в Тимишоара, също с полет на  „Ryanair”.  Техният багаж е бил свален веднага, а всички пасажери откарани и настанени в хотел. В същото време за 190-те българи били предоставени едва 10 стаи, в които пренощували 22 души, предимно майки с деца и възрастни, болни хора.

Пострадалите български граждани консултираха стъпките за защита на правата си при Омбудсмана Мая Манолова

Освен към ГД „ГВА“ всички, които желаят, могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да подадат и искове за обезщетение за отменен полет. Компенсацията зависи от разстоянието на полета, като в случая от Лондон до Пловдив е 400 евро, е обяснил  Игнат Арсенов от ЕПЦ.  Той обаче предупреди, че ако авиопревозвачът докаже наличието на извънредни обстоятелства, има право да откаже да плати обезщетение, тъй като причината за отмяната е извън неговия контрол. При всички положения, при подаване на жалба, центровете в България и Ирландия ще направят всичко необходимо, за да защитят правата на пътниците и те да получат обезщетение, е казал още той.

Третата стъпка, която е била  обсъдена на срещата в институцията на омбудсмана,  е подаване на искове от страна на пострадалите за обезщетение за вреди по общия ред до Пловдивския районен съд. И в трите случая гражданите ще бъдат юридически консултирани и подпомогнати безвъзмездно от пловдивското сдружение за правна помощ на потребителите, уверил адвокат Дечев.

About De Fakto

Вижте също

Окончателно в АПК: Нова подсъдност за индивидуалните административни актове

ВАС ще е първа инстанция, ако се упражнява държавна власт Преди да е приключило окончателното …

Адвокати на конференция: Може ли изкуственият интелект да замени защитника?

Има ли и кои са границите при въвеждането на новите технологии в адвокатската професия? Може …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *