Последни новини
На този имейл можете да се свързвате с нашия данъчно-правен консултант: consult@defakto.bg
Home / Законът / Пострадалите българи от полета с „Ryanair” ще обърнат Европа заради правата си

Пострадалите българи от полета с „Ryanair” ще обърнат Европа заради правата си

Defakto.bg

На среща при омбудсмана  – набелязани  три стъпки за защита на интересите на българските граждани 

 Българските граждани,  които бяха блокирани на летището в Тимишоара,  ще се обърнат към Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД „ГВА“) за търсене на административно-наказателна отговорност от превозвача „Ryanair” за неизпълнение на ангажименти и отговорностите на превозвачите към пасажерите, както и за дискриминационно и унизително отношение на авиокомпанията към тях.

Това е една от  стъпките за реакция, които са били набелязани по време на инициираната от омбудсмана Мая Манолова и зам.-омбудсмана Диана Ковачева среща с  потърпевши от злополучния полет Лондон-България преди седмица, в която участваха и председателят на комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, директорът на Европейския потребителски център (ЕПЦ) Игнат Арсенов и адвокат Дечев от „Сдружение за правна помощ на потребителите“  Пловдив.

Копия от писмото ще бъдат изпратени и до идентичните администрации в Ирландия, където е базирана компанията „Ryanair” и до Румъния, на чиято  територия бяха свалени нашите сънародници, съобщи пресслужбата на омбудсмана.

По време на срещата пострадалите били категорични, че към българите е имало подчертано дискриминационно отношение в сравнение с това към италиански граждани, кацнали по-късно на летището в Тимишоара, също с полет на  „Ryanair”.  Техният багаж е бил свален веднага, а всички пасажери откарани и настанени в хотел. В същото време за 190-те българи били предоставени едва 10 стаи, в които пренощували 22 души, предимно майки с деца и възрастни, болни хора.

Пострадалите български граждани консултираха стъпките за защита на правата си при Омбудсмана Мая Манолова

Освен към ГД „ГВА“ всички, които желаят, могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да подадат и искове за обезщетение за отменен полет. Компенсацията зависи от разстоянието на полета, като в случая от Лондон до Пловдив е 400 евро, е обяснил  Игнат Арсенов от ЕПЦ.  Той обаче предупреди, че ако авиопревозвачът докаже наличието на извънредни обстоятелства, има право да откаже да плати обезщетение, тъй като причината за отмяната е извън неговия контрол. При всички положения, при подаване на жалба, центровете в България и Ирландия ще направят всичко необходимо, за да защитят правата на пътниците и те да получат обезщетение, е казал още той.

Третата стъпка, която е била  обсъдена на срещата в институцията на омбудсмана,  е подаване на искове от страна на пострадалите за обезщетение за вреди по общия ред до Пловдивския районен съд. И в трите случая гражданите ще бъдат юридически консултирани и подпомогнати безвъзмездно от пловдивското сдружение за правна помощ на потребителите, уверил адвокат Дечев.

About De Fakto

Вижте също

ВСС отложи за петък дебата за апелативния спецсъд (допълнена)

По предложение на Георги Чолаков Съдийската колегия на ВСС отложи насрочения за днес дебат за …

Данаил Кирилов „подсигурява“ гражданската конфискация след тълкувателното решение на ВКС (допълнена)

Междувременно СГС е прекратил делото за конфискация срещу оправдания Христо Бисеров Поправки в антикорупционния закон, …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *