От вчера, 15 март 2016 г. , гражданите могат да подават по електронен път заявки на интернет страницата на Софийския районен съд за предоставяне на „до пет граждански дела от архива, в рамките на един работен ден“, съобщава пресцентърът на съда. Делата ще бъдат подготвяни и предоставяни на заявителите за справка, на посочена от тях дата и час, но не по-рано от седем дни. Така гражданите и адвокатите, ще могат да планират в по-голяма степен работния си график и да ограничат времето си на престой в съда, се казва в съобщението. При злоупотреби от тяхна страна, същите ще бъдат лишавани от предоставената възможност за определен период.
Предоставената услуга от най-големия и натоварен съд в България е за да бъде подобрено обслужването на гражданите, независимо от липсата на напълно интегрирана система за управление на делата и дългогодишната работа в условия на свръх натовареност. “ Убедени сме, че всяко решение, което работи успешно в Софийския районен съд, който разглежда 30 % от делата на районно ниво в страната, ще може да бъде приложено безпроблемно във всеки друг съд“, смята СРС.
В съзвучие със съвременните тенденции за обмен на информация в социалните мрежи, Софийският районен съд вече има своя официална Facebook страница и профил в Twitter, информира още съдът.