Остава версията превишена скорост
До две седмици ще бъдат прецизирани обвиненията на двамата машинисти, управлявали дерайлиралия влак край Хитрино – главният машинист Димитър Михнев и помощникът му Радослав Петков. Това каза директорът на националното следствие Евгени Диков пред журналисти днес. До лятото се очаква делото да влезе в съда.
На 10 декември м.г. взрив изпепели хора и къщи на гара Хитрино, дни по-късно бяха арестувани машинистите. Делото бе възложено на НСлС. А, покрай него, гръмна и скандал – следователят Страхил Каменички даде зам.-главния прокурор Борислав Сарафов на съд за обиди на служебно съвещание по делото в Шумен. Включително за обвинения, че следователите са безделници, а Каменички – със „заешко сърце“. Ще докажем, че не сме безделници, каза днес Диков.
Според разследващите превишената скорост е едиствената причина за тежкия инцидент, при който се взриви цистерна, заяви шефът на НСлС. И уточни, че до момента не е установено да има претоварени цистерни, а само, че влакдът се е движил с двойно по-висока скорост. Фирмата-собственик на влака е осигурила достатъчно време за почивка на машинистите. Вината обаче е колкото на главния машинист, толкова и на колегата му, защото по правилник и двамата имат задължения. Те са пътували в първия локомотив и според правилника ако първият машинист не забележи светлинния сигнал на семафора, то колегата му трябва да реагира.
Машиниститите са имали информация предварително, че трябва да спрат на гарата в Хитрино. Имало е обаче редица случаи, при които влаковата композиция не е спирала. Освен това локомотивите са оборудвани с устройство за бдителност. Така на всеки 30 секунди се натиска бутон. В този случай системата при заспиване не е задействана система и за това влакът не е бил спрян автоматично.