Последни новини
Home / Законът / Парламентът прие на първо четене Закона за движение по пътищата

Парламентът прие на първо четене Закона за движение по пътищата

Defakto.bg

Народното събрание обсъди на първо четене промени в Закона за движение по пътищата, внесен от Цветан Цветанов и група народни представители на 02 юни 2017 г.

Досега законът е променян над 60 пъти, като последната поправка е в сила от януари 2017 г.

Новият проект получи одоборение на  първо четене, знаменателно бе подкрепен и от БСП, само ДПС гласува с “въздържали се”. Боряна Георгиева от “Воля” се изказа против премахването на указателната табела и се усъмни, че отново ще зачести криенето в храстите на органите на КАТ:  С премахването на знаците няма да променим нищо към по-добро. Ще унищожим прекрасна превантивна мярка. От една страна, нарушителите ще карат с каквато си искат скорост, а това няма да намали, само ще увеличи риска от катастрофи. Да, ще има повече глоби. И какво от това, господа вносители?

Павел Христов от ГЕРБ обясни, че по пътя Варна – София има 7 камери и единствено там се намалява скоростта:

Премахвайки знаците, казваме на водачите на моторни превозни средства: “Законът е този, ограниченията са тези. Спазвайте ги навсякъде, не само на седемте места Варна – София, или ако ползваме други пътища, други географски понятия.

Този закон е безполезен, прибързан и не решава обществените взаимоотношения, заяви Рамадан Аталай от ДПС и така обясни, че парламентарната му група ще се въздържи при гласуването.

Едно от важните изменения предвижда отпадане на знака, който информира водачите за камери по пътищата.

В тази посока се предлага отпадането на точка 8 от член 165, ал. 2, която води до премахването на пътен знак Е24, в случаите когато се извършва контрол с автоматизирани технически средства или системи (АТСС).  Според вносителите,  когато водачите биват уведомявани чрез поставянето на знак пред полицейския автомобил, оборудван с АТСС,  те намаляват скоростта само в зоната на знака и след това продължават движението си с превишена скорост.  По този начин се губел възпитателния ефект върху всички водачи на МПС, като по този начин развиват чувство за безнаказаност.
Като аргумент в полза на предлаганите промени се посочва, че през последните години като основна причина за настъпване на тежки ПТП с пострадали и убити, според статистиката на МВР, е движението с несъобразена или превишена скорост.
Предвижда се още КАТ да има право да използва автомобили, оборудвани с аудио и видео техника. На собствениците, чиито превозни средства се управляват без свидетелство за правоуправление, ще се налага санкция “прекратяване на регистрацията на колата“ за срок от 6 месеца до една година. Сега наказанието за това нарушение е спиране от движение до 1 месец.

Законопроектът предвижда още да се свалят регистрационните табели на автомобил, управляван от неправоспособен водач за срок от половин до една година. Сега санкцията е спиране от движение само за месец.

Цветан Цветанов пред БНР: До 2009 година годишно имахме по 1000 човека, които загиваха по българските пътища. Стигнахме нива от 600 човека през 2011 година и 2012 година. В момента сме с нива 708. Нашата цел е жертвите по пътищата през 2020 година да бъдат на половина към 2010 г.

About De Fakto

Проверете също

Избирателният подход на прокуратурата по избори

Иван Брегов,  Институт за пазарна икономика Купуването и продаването на гласове е престъпление. Този принцип, …

Напрежение в адвокатурата за провеждане на общите събрания за избор на делегати в края на април

Висшият адвокатски съвет е поискал от  министъра на здравеопазването  указания за начина на присъствено провеждане …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.