Занапред при издаването или подмяната на лични карти и паспорти или заместващи документи, голяма част от необходимите документи ще се събират по служебен път – това е решено на днешното заседание на МС с промени в Правилника за издаване на българските лични документи, която цели да бъде намалена бюрокрацията.
Въведените промени са свързани със случаите на промяна на ЕГН, на имена, на постоянния адрес или на пола и тези факти са отразени в Националната база данни „Население“. В тези случаи към заявлението за издаване или подмяна на паспорт или лична карта няма да се прилагат изискваните към момента удостоверителни документи, а те ще се събират по служебен път от МВР.
Облекченията са по отношение на издаването или подмяната на лична карта и паспорт, както и на паспорт или заместващ го документ на младежи между 14 и 18 години.
По-малко документи ще изисква и Агенцията по заетостта при регистрацията на предприятия, които осигуряват временна работа. Това ще е резултатът от предлаганите от правителството промени в Закона за насърчаване на заетостта. За кандидатстващите за извършване на тази дейност физически и юридически лица ще отпадне задължението да представят документи за регистрация или единен идентификационен код. Тези обстоятелства ще бъдат проверявани служебно.
Одобрените промени в Наредба за средствата за измерване, които подлежат на метрологичен контрол, целят създаване на по-благоприятна бизнес среда чрез намаляване на определени административни срокове, свързани с процеса по одобряване на типа на средствата за измерване.
От Правилника за прилагане на Закона за насърчаване на инвестициите пък отпада изискването за предоставяне на някои официални удостоверителни документи на хартиен носител като удостоверението за наличието или липсата на задължения, издавано от НАП, и документа за липсата/наличието на неизплатени трудови възнаграждения към работници и служители, издаван от ИА „Главна инспекция по труда“.