Тя (конвеницята) не бива да се приема, защото има текстове, които бунят обществото и са в разрез с нашите ценности, морал, традиции и вяра, заявява още президентът

Вносителите и проповедниците на конвенцията се скриха зад Конституционния съд. Според мен конвенцията в този вид е зле написан документ, който допуска неясноти и най-различно тълкуване. Това – това президентът Румен Радев пред български журналисти в Брюксел, където е на работно посещение по повод Българското председателство на Съвета на Европейския съюз. Той коментира заявеното намерение на ГЕРБ (след като оттегли ратификацията) да поиска тълкувателно решение от КС дали конвенцията противоречи на българската конституция.
Според държавният глава конвенцията не трябва да се ратифицира по няколко важни причини – тя сама по себе си не може да предотврати насилието. Справка – държавите, в които тя е приета. „Нима там секва изведнъж насилието над жени и деца“, попита държавният глава.
„Можем да предотвратим това насилие само с читави български закони, с адекватни действия на полицията и на съда. И най-вече – с добро възпитание. Точно тези текстове, които бунят нашата общественост и са в разрез с нашите ценности, морал, традиции и вяра – за тях в самата конвенция изрично е написано, че не подлежат на никакви резерви и на никакви съпътстващи декларации. Всички тези внушения, че ще направим резерви и това няма да мине, не са изобщо основателни“, коментира той.
„Ако я приемем, конвенцията отнема от правомощията на държавата и вменява правомощия в неправителствени организации – те ще станат основен източник на информация и се превръщат в контролни органи. ( Конвенцията предвижда наднационален механизъм за контрол – т.нар. GREVIO и държавите, които я ратифицират са под постоянен мониторинг б.р). Това е орган към Съвета на Европа, който се изгражда въз основа на текстовете на конвенцията и ние ще бъдем под мониторинг. Това няма да допринесе за намаляване на насилието над жени и деца, по-скоро ще стимулира съдене на държавата. Винаги, когато държавата абдикира от своите правомощия, според мен това е опасно. Тази конвенция легитимира намесата в образователния процес с непредвидими последствия върху психиката и съзнанието на нашите деца“, заяви президентът.
Попитан за отношението му към възможността за свикването на референдум, той изрази надежда, че няма да се стигне дотам.
„Надявам се на здравия разум на нашите народни представители. Няма нужда да стигаме до референдум, който ще отнеме време, енергия и средства“, каза държавният глава.
Не съм съгласна с отнемане на още обем от държавният суверенитет на Р. България и отдаването му на ГРЕВИО- една надционална институция. Време е да си спомним, че държавният суверенитет е иманентен атрибут на всеки субект на международното право, наречен държава. Освен това- ИК съдържа препращащи норми към вътрешното българско законодателство. Достатъчно е да имаме действащо правоприлагане и нещата с насилието над жени ще си дойдат на местата. Онези, които твърдят, че нямаме действащи закони, да разгледат нашия НК или просто да посетят лекции по Наказателно право- Обща и особена част и наказателен процес в СУ. Конвенцията е безсмислена за Р. България, защото нашият обществен ред и нашите ценностти не съвпадат с нейният предмет- положителна дискриминация на глбти и всеки, който твърди, че по социален пол е жена.Също така е безсмислено определението “социален пол“, защото в него не се съдържа основата на определението за пол- биологичният пол, просто се взема ЕДНА от социалните роли на индивида- ролята му в семейството, откъсва се от базата- биологичният пол и ни се представя като нов вид пол- социален пол. Това е смешно и ненаучно. Ако не съществува живородено физическо лице- а то се ражда с биологичният си пол- за каква негова социална роля в семейството изобщо може да се говори? Социалните роли на един индивид са множество- всяка дейност, която извършва човек, е една социална роля. Не виждам никакъв правен смисъл в откъсването на другите социални роли на индивида, от неговият биологичен пол и създаването на новата идеологическа конструкция “социален пол“, чието определение е предоставено в чл.3 буква “в“ от ИК.