Вицепремиерът Каракачанов призова България да втвърди тона към Брюксел: „Без абсолютно никакво основание ни принудиха да закрием първите четири реактора на АЕЦ „Козлодуй”. Фаза две – може да участваме в „Северен поток 2”, а в „Южен поток” не може. Световната история не познава случай голяма и силна държава да се е трогнала от воплите и интересите на по-малка страна, освен ако няма интерес за нещо друго”.
Повод за острата му позиция е днешното гласуване на Европейския парламент на пакета „Мобилност“ – законовите промени, които определят новите правила за командироването на работниците, инициирани от френския президент Еманюел Макрон. По предвалителна инфорамция това ще стане около 17 часа българско време.
Промените предизвикаха протести на нашите превозвачи. Според тях новите разпоредби ще доведат до масови фалити на фирми, а целта на т.нар. закон „Макрон“ е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Превозвачите са най-недоволни от предложението шофьорите да се прибират до родните страни на всеки 3 седмици, да не спят в камионите си и др.
По този повод вицепремиерът Красимир Каракачанов призова България да заеме по-твърда позиция по въпроса.
„Крайно време е да излезем от тази приспивна песен, че в Европа ни третират като равни. Без абсолютно никакво основание ни принудиха да закрием първите четири реактора на АЕЦ „Козлодуй”. Фаза две – може да участваме в „Северен поток 2”, а в „Южен поток” не може. Тук става въпрос за оборот на българските фирми от 14 млн. лв. годишно. В бюджета на България транспортът е третото перо след енергетиката и туризма. И никой не го интересува това”, заяви по Нова тв вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов по повод проблемите на превозвачите.
„Ако ние продължаваме да се държим мило и любезно и да ги молим, няма да стане. Световната история не познава случай голяма и силна държава да се е трогнала от воплите и интересите на по-малка страна, освен ако няма интерес за нещо друго”, каза още Каракачанов.
„Руското правителство подкрепя българските превозвачи. Те си плащат данъците в България и хранят над 100 000 души. Целта е много проста – тези 14 млн. лева да отидат в джобовете на някои външни компании. Когато българските фирми фалират, тези шофьори ще останат на улицата. Тези международни компании ще се опитат да ги пренаемат и така още няколко десетки хиляди българи ще се преселят в чужбина. А това не е добре за България”, категоричен беше Каракачанов.