
Омбудсманът Мая Манолова изпрати препоръка до Комисията за финансов надзор (КНФ) и Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП) към МВР да предприемат незабавни действия по казуса на близо 250 000 български граждани,чиито автомобили остават без задължителната застраховка „Гражданска отговорност“, заради фалита на кипърската застрахователна компания „Олимпик“.
Повод са десетките жалби на шофьори до обществения защитник, в които се обръщат с молба за нейната спешна намеса.
В препоръката си до КФН омбудсманът настоява за организиране на подходяща разяснителна кампания. Тя призовава за създаването на гореща телефонна линия, на която потърпевшите да получават бързи и ясни отговори по своите конкретни казуси, както и за навременна информация за развитието на производството по несъстоятелност на застрахователната компания в РепубликаКипър , публикувана на сайта.
Манолова препоръча още да бъде предоставена възможност на гражданите да получат указания и за реда, сроковете и необходимите документи за предявяване на претенции към застрахователя, включително и да се разяснят последиците от липсата на сключена задължителна застраховка.
Поради форсмажорните обстоятелства омбудсманът поиска от ГДНП да удължи гратисния период, в който да не се глобяват шофьорите съсзастрахователна полица на „Олимпик“. Тя настоя за своевременното информиране на хората за какъв период от време застрахованите няма да бъдат глобявани,поради липсата на застрахователна полица и изрази увереност, че ще им бъдат разяснявани последиците от това.
Самата Манолова се ангажира от понеделник, 20 август 2018 г., да открие гореща телефонна линия на номер 0895 561 885 за консултиране и правна помощ на потърпевшите у нас.
Тя ще изпрати препоръка и до председателя на Народното събрание Цвета Караянчева за промени в законодателството с цел защита на гражданите в случаи като този. Омбудсманът ще се обърне и към министър-председателя Бойко Борисов за активност на държавата при изготвяне на европейското законодателство в областта на застраховането.