Дори само съмнението, че покупката на жилище от ръководителя на КПКОНПИ Пламен Георгиев е станало на цени, много под пазарните, а декларацията му отразява неверни обстоятелства и заобикаля данъчните задължения, е достатъчен повод той да подаде оставка. Това се казва в позиция на „Демократична България“ по повод публичната информация за укрити площи от имота и разлики в цените в имуществената декларация на Георгиев и Имотния регистър за луксозния имот. Подобни нарушения трябва да се установяват и санкциониратт именно от комисията, която той оглавява, а това трудно може да се случи, ако човек трябва да разследва и санкционира сам себе си, казват от ДБ. Смятат, че неясната ситуация около придобиването и декларирането на апартамента от шефа на Антикурупционната комисия компрометира и цялата дейноста на КПКОНПИ. А „редовите служители на комисията са поставени в позорната ситуация да проверяват български граждани и държавни служители за „незаконно имущество“ и корупция в момент, в който началникът им следва да бъде проверен за същото“.
От Демократична България настояваме за незабавната оставка на Председателя на КПКОНПИ г-н Пламен Георгиев!След публично изнесената информация относно закупеното от г-н Георгиев луксозно жилище в кв. „Гео Милев“ в София на цени много под пазарните за такъв имот, а дори и под данъчната му оценка, както и относно начина на декларирането на този имот в имуществената му декларация, става ясно, че той повече не може да оглавява органа по антикорупция. Поне по следните причини:
- Укриването/недекларирането в цялост на придобитото от него имущество само по себе си съставлява вид нарушение, което тъкмо КПКОНПИ следва да установява и санкционира, което трудно би се случило, ако човек трябва да разследва и санкционира сам себе си, още повече, след като вече веднъж е преценил да не декларира в цялост имуществото си.
- Покупката на имот на непазарни цени от висш служител на подобен пост създава основателни съмнения у обществото за неговия интегритет, морални и професионални качества, а дори и за извършване на престъпление. Едно такова създадено съмнение е напълно достатъчна причина за освобождаване на заемания пост на антикорупционер номер едно в държавата.
- Сама по себе си подобна покупка създава съмнения и още за избягване на данъчно облагане, за разполагане със и заплащане на средства с недоказан произход, които не фигурират в документацията по сделките, както и за деклариране на неверни обстоятелства (отделно от недекларирането на закупения имот в цялост). Разследването и разкриването на несъответствие между притежавано имущество и доходи е тъкмо от компетентността на КПКОНПИ, което не е възможно да бъде обективно извършено докато г-н Георгиев ръководи този орган.
При създалата се ситуация се компроментира и цялата дейност на КПКОНПИ, докато г-н Пламен Георгиев е на поста Председател на същата. Възниква въпросът как един български гражданин следва да реагира, когато имотното му състояние бъде проверявано от КПКОНПИ за несъответствие с доходите му, при положение, че в момента у самия Председател на комисията е налице сериозно съмнение за такова? С какъв аргумент пред гражданите служителите на КПКОНПИ ще вършат работата си днес, докато са подчинени на такъв началник?
Редовите служители на комисията са поставени в позорната ситуация да проверяват български граждани и държавни служители за „незаконно имущество“ и корупция в момент, в който началникът им следва да бъде проверен за същото.
Г-н Георгиев повече не може да оглавява антикорупционната комисия. Оставката му е задължителна.