Една година след старта на общия еврорегламент за защита на личните данни (GDPR) първите резултати са налице. Регламентът се прилага в ЕС от 25 май 2018 г.
Специално проучване на Евробарометър, на базата на допитване до над 27 000 души в целия Евросъюз, откроява любопитни данни.
Например, че най-много са постъпилите оплаквания за нарушаване на поверителността на личните данни в областта на телемаркетинга, промоционалните имейли и видеонаблюдението. А броят на уведомленията за нарушаване на данните е 89 271.
Ето данните, цитирани и в блога на Нели Огнянова „Медийно право“:
- 67% от европейците са чували за регламента;
- 57% от европейците знаят, че в тяхната страна има орган, отговорен за защитата на техните права относно личните данни;
- 20% знаят кой държавен орган е отговорен;
- 144,376 е общият брой на запитванията и жалбите до съответния орган;
- най-много оплаквания има в областите телемаркетинг, промоционални имейли и видеонаблюдение;
- 89,271 е броят на уведомленията за нарушаване на данните;
- 446 трансгранични дела;
- 25 държави членки на ЕС са приели необходимото национално законодателство, но три са все още в процес (Гърция, Словения и Португалия).
На 13 юни Европейската комисия официално ще отбележи първата годишнина от GDPR и ще представи пълните данни от проучването на Евробарометър.