Последни новини
Home / Законът / Омбудсманът поиска кратки и ясни срокове за връщане на надвзетите пари от сметките за природен газ  

Омбудсманът поиска кратки и ясни срокове за връщане на надвзетите пари от сметките за природен газ  

Defakto.bg

Омбудсманът Диана Ковачева е  изпратила писмо до министъра на енергетиката Теменужка Петкова, до председателя на парламентарната комисия по енергетика в Народното събрание Валентин Николов и до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов, в което настоява за ясни и кратки срокове за връщане на надвзетите суми на граждани след намаляване цената на природния газ.  Това съобщи пресслужбата на институцията.

„От изявлението на изпълнителния директор на „Булгаргаз“ стана ясно, че въз основа на споразумението ще поискат от регулатора да се утвърдят цени със задна дата – от 5 август 2019 г. до 31 март 2020 г., като сумите за възстановяване са в приблизителен размер на 150 млн. лева (с ДДС)“,  посочва доц. Ковачева.  По какъв начин намаляването на цената на природния газ реално ще се отрази на сметките на крайните клиенти – потребители на съответните услуги остава неясно, казва тя, като се позовава на казаното от регулатора, че “намаляване на цената на природния газ не може да се приложи на практика при сега действащата нормативна уредба”.

В тази връзка общественият защитник апелира за предприемане на необходимите справедливи действия, които да осигурят баланс между интересите на енергийните предприятия и клиентите при корекциите на сметките на крайните потребители.

В писмото си  Ковачева настоява за максимално кратки срокове при вземане на решение за промяна на цената на топлина енергия, във връзка с изменението на цената на природния газ, така че намаляването да се отрази своевременно на сметките на гражданите възможно най-бързо.

Тя обръща внимание, че в спешен порядък трябва да се реши и какви промени са необходими в нормативната база, свързани с ретроактивното възстановяване на надвзетите суми предвид намалените цени на природния газ от м.август 2019 година.

Освен това Ковачева акцентира върху необходимостта в разумен срок да бъде разработена методика за възстановяване на надвзетите суми от крайните клиенти, която да бъде разяснена на гражданите.

Омбудсманът препоръчва максимално кратки срокове при възстановяването на надвзетите суми на крайните клиенти чрез връщане или прихващане, както и предоставяне на ясна и разбираема информация (на отделен ред) във фактурите на гражданите за сумите, които подлежат на възстановяване или прихващане.

„Апелирам за обективност, публичност и прозрачност при взимане на решенията в интерес на гражданите“, завършва писмото на омбудсмана.

About De Fakto

Проверете също

Борисов нареди: Без маски навън, ако си сам, на колело или в парка

Заповедта на здравния министър за задължителното от утре носене на маски навън като противоепидемична мярка …

Юридически прочит: Задължителните маски навън не изглеждат разумни, нужни са временни правила, гарантиращи правото на защита

Във всяко правило трябва да има здрав разум, който в случая, струма ми се, отсъства …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.