МВР призовава всички пешеходци, пресичали на 19 април 2020 г. на пешеходна пътека на кръстовището на бул. „Черни връх“ и ул. „Хенрик Ибсен“ в момента на настъпване на тежкото пътнотранспортно произшествие, при което загина Милен Цветков и станали очевидци, да се свържат чрез тел. 112 със СДВР. Това се казва в съобщение на вътрешното ведомстов, качено на сайта му.
Видео от камера, заснела тежката катастрофа, в която загина Милен Цветков, бe разпространeна в социалните мрежи. На кадрите се вижда леката кола на Цветков, която изчаква пешеходци на червен светофар, секунди по-късно тя е ударена с висока скорост от джип Ауди Q7, шофиран от Кристиан Николов. Хората на пешеходната пътека, остнали като по чудот невредими, близо две седмици след катастрофата не са установени и разпитани.
22-годишният Кристиан Николов, бе обвинен окончателно за причиняване на смърт при евентуален умисъл, а не по непредпазливост. В кръвта му бяха открити няколко вида наркотика. След като СГС го остави в ареста, той не обжалва мярката. По информация на Де Факто защитата и самият обвиняем, са решили да не бъде оспорвано задържането пред втора инстанция, тъй като на този етап няма никакъв шанс жалбата да бъде удовлетворена.
Шофьорът, причинил катастрофата с журналиста Милен Цветков, вероятно е карал джипа си с много над 100 км/ч., заяви пред Нова тв бившият следовател Георги Илиев. Според експерта, разследвал десетки влакови и автомобилни катастрофи, при случая с Милен Цветков е най-важно вещите лица първо да установят скоростта, с която журналистът е бил пометен.
„По повредите на двата автомобила вещите лица ще установят скоростта. Тя е над 100 км/ч. По мое виждане е 140-150 км/ч, защото явно се забелязва, че джипът, управляван от лице, употребило наркотици, няма никакво намерение да спре зад спрелия автомобил“, каза Илиев.
Липсата на какъвто и да е опит обвиненият Кристиан Николов да спре джипа може да се приеме, че смъртта е причинена при евентуален умисъл, казва следователят .„Или би отбил, или натиснал аварийно спирачната система, или поне по време на удара щеше да бъде в процес на спиране. А при него няма и следа от спирачен път“, поясни Илиев. Освен дали има ли спирачен път експертите ще проверят и били ли са изправни двата автомобила и как те са се движили по улиците към кръстовището.„Точно в този случай нито асфалтовата настилка, нито светофарната уредба, нито маркировката могат да бъдат причина за това произшествие“, смята Илиев.