Последни новини
Home / Законът / ВАС обяви за нищожна методика за санкциите по програма ” Инвестиции в земеделски стопанства”

ВАС обяви за нищожна методика за санкциите по програма ” Инвестиции в земеделски стопанства”

Defakto.bg

 Тричленен състав на Върховния административен съд обяви за нищожна Методика за определяне на санкции във връзка с нарушения, установени по подмярка 4.1 „Инвестиции в земеделски стопанства” от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.

Основанието е, че изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”, утвърдил оспорената методика, не е овластен нито от Конституцията, нито от закон да издава нормативни административни актове.  Същият е действал като административен орган с властнически правомощия без изискуемата, в тази връзка, компетентост. Съгласно чл. 2, ал. 1 от Закона за нормативните актове, нормативни актове могат да издават само органите, предвидени от Конституцията, или от закон.  Методиката не е обнародвана и в Държавен вестник.  Според методиката,  на всеки ползвател по въпросната подмярка, който е извършил нарушение, се издава индивидуален административен акт за съответната корекция или санкция по процедура, определена с тази методика. Съдиите напомнят, че според  разпоредбите на АПК административни актове се издават само от изрично овластени в Конституцията  органи и компетентността в това отношение не може да се прехвърля.

„Констатираният порок е от естество, което обуславя недействителността на оспорения нормативен административен акт – Методика за определяне на санкции във връзка с нарушения, установени по подмярка 4.1 от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. (Методика за отказване, намаляване и отмяна на финансовата помощ по подмярка 4.1), утвърдена от Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, поради което следва да се прогласи нищожността му“, заявява ВАС.

Решението по административно дело № 9424/2019 може да се обжалва пред петчленен състав на ВАС.

 

 

About De Fakto

Проверете също

Излезе от печат сборник с тълкувателните решения на Конституционния съд (1991–2020)

Сборник на задължителните тълкувания на основния закон от  Конституционния съд,  от  създаването му  през 1991 …

408 кандидати за младши прокурори допуснати до устен изпит, местата са 29

408  от 738 кандидати за младши прокурори са допуснати до устен изпит в конкурса, който …

Един коментар

  1. ангел марков

    ВАС да не ни напомня, че компетентност съгласна чл. 2 на ЗНА не може да се прехвърля а да си свършат съвестно работата, като санкционират прехвърлената компетентност за изготвяне на “общи условия НА ДОГОВОРИТЕ за продажба на топлинна енергия” чл. 106а от ЗЕЕЕ (Д. в- бр. 108/2001 г.)
    Така нареченото “Народно” събрание прехвърля дадената на ДКЕР компетентност за изготвяне на “общи условия НА ДОГОВОРИТЕ ЗА ПРОДАЖБА на топлинна енергия” – чл.16, ал.1, т.6 ЗЕЕЕ (Д. в. бр. 64/1999 г) на търговските дружества в енергетиката (Д. в. 108/2001 г)
    Казусът сстои пред ВАС от 2012 г. и от 05/2019 г.
    А топлофикациите вместо да изготвят “общи условия НА ДОГОВОРИТЕ за продажба на топлинна енергия”, изготвят собствен закон за парното – “общи условия ЗА ПРОДАЖБА на топлинна енергия”, с което изваждат парното извън установения правен мир в страната, с което превръщат парното в принудителна/насилствена дейност – вид терористична дейност – всичко при парното е извън законите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.