
Достигната е „червената линия”, а тя застрашава върховенство на правото, неделима част от което е независимостта на българската прокуратура. Това заяви главният прокурор Иван Гешев пред 700 прокурори и следователи, събрали се на Националното съвещание на Прокуратурата в резиденция „Бояна“. Съвещанието бе свикано, за да се укрепи прокурорската независмост срещу критики към прокуратута и главния прокурор, чиято оставка искат антиправителствените демонстранти, президентът, адвокати, НПО и др.
Гости на събитието бяха депутати, председателят на Комисията по правни въпроси на парламента Анна Александрова, министрите на правосъдието Данаил Кирилов и на вътрешните работи Христо Терзийски, членове на Европейския парламент, посланици и дипломати от страните членки на Европейския съюз, членовете на Прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет и представляващият Боян Магдалинчев, главният съдебен инспектор Теодора Точкова, съдебни инспектори и др. Тук бе и бившият главен прокурор Никола Филчев. На поканите не се отзоваха президентът Румен Радев и премиерът Бойко Борисов.

„Внесохме в тъмнината светлина с дела, а не с думи, както е заветът на Апостола„, каза Гешев. Главният прокурор обясни на колегите си защо българската прокуратура не е мафия (* цялата реч по – долу).
„Сега ще ви кажа защо ние сме „мафия“. „Мафия“ сме, защото внесохме светлина в тъмнината, защото показахме, че няма да има двойни стандарти – така, както беше десетилетия наред. Защото намалихме кражбите и грабежите за първите 5 месеца на тази година с над 20%. Защото спряхме телефонните измами. Защото замразихме над 3 млрд. лв. Защото спряхме процеса на превръщане на България в бунище. Арестувахме наркопласьори, които тровят децата ни, включително и закрилящи ги служители от най-високи нива на правоохранителната система. За пръв път от 89 г. насам повдигнахме обвинения на действащ министър и заместник-министър. В съда бяха внесени дела и извън България се укриват хора, които смятат, че за тях законът не важи. Всичко това е причината да сме лоши за лошите. Всичко това означава, че си вършим добре работата”.

И още: „Тук сме и да кажем, че и ние, прокурорите, следователите и съдебните служители, като шестнадесетия американски президент Ейбрахам Линкълн, можем да вървим бавно, но никога не вървим назад”, обобщи Гешев.
В дух на пълна подкрепа бяха изказванията на представителите на двете съсловни органазицаии в прокуратурата.
Владимир Николов от УС на Асоциацията на прокурорите в България, заяви, че без независима и силна прокуратура, няма как да има върховенство на правото.“ Ние не се страхуваме от промени и реформи. Но „не приемаме да сме изкупителна жертва на политиците и да служат за изкупуване на техните грехове. Политиката трябва да се приспособява към правото„, каза още той.
Шефът на камарата на следователите Петко Петков обяви, че твърденията за злоупотреба с правомощия и призивите за реподбор поругават независимостта и уронват престижа на прокуратурата. По думите му тези твърдения са в пълен противовес с демократичните принципи. „Обвиненията и заплахите са несъстоятелни. Те целят ескалиране на напрежение и политически дивиденти. Не ни е страх, отказваме да сме политически заложници в опити за дестабилизиране на държавата„, завърши Петков.
Последваха множество изказвания на редови прокурории и началници от редиците на обвинението срещу призивите за реформа от политически лица, чиято цел е „прокуратурата да стане зависима“.
„ До какво ще доведе очевидно целеното „изваждане“ на прокуратурата от съдебната власт? Повече независимост? Едва ли. Защо никой от високоговорящите по темата не обясни как това ще се случи с поставянето й в подчинение, заяви Галина Андреева, прокурор в окръжна прокуратура – Пловдив . Тя призова:“ Да не допускаме деморализация, защото войнстващата некомпетенстност цели точно това“.
Според прокурор Светослав Стойнов от Окръжна прокуратура – Варна гаранция за независимост на прокуратурата е нейното място като част от съдебната власт. „Една прокуратура извън нея няма да бъде независима институция, а подчинена на силните на деня“, убеден, че сега не е зависима.
„Наш дълг е да отстояваме принципите на правовата държава. Затова е необходимо прокуратурата да е част от съдебната власт“, посочи Недко Симов, зам.-окръжен прокурор на Смолян.
Всички изказали се прокурори са против евентуално изваждане на прокуратурата от съдебната власт. Други от изказващите обявиха, че се чувстват мишена на политически критики. Имена не бяха посочени. Говорителката на главния прокурор Сийка Милева призова за това, „тъй като темата е ясна“ .
„Аз не съм работил нищо друго, освен прокурор. Искам да заявя, че съм изпълнявал задълженията си отговорно, принципно и честно. Аз самият не се чувствам „мутра“. В работата ми т.нар. в този обществен диалог „мутри“ не са имали никакво влияние. Мога смело и с чиста съвест да заявя, че в прокуратурата работят огромен брой съвестни и принципни колеги, които са гаранция за сигурността на всеки гражданин и на обществото като цяло“, каза Милчо Генжов, прокурор в Окръжна прокуратура – Габрово.
В изявлението си Йорданка Чанкова, прокурор в СГП се възмути от зачестилите посегателства срещу съдебни сгради и особено върху изливането на червена боя върху фасадата на Съдебната палата в столицата. „Съдебните палати са мястото, където се прилага законът и се въздава справедливост. С обляната в червена като кръв боя на фасадата на Съдебната палата не се ли внушава насилие? Дали ще е преувеличено да кажем, че подобно посегателство над дома на правосъдието означава заплаха за държавността, отбеляза тя.
В защита на спецобвинението говори Валентина Маджарова, и.ф. на административен ръководител на Специализираната прокуратура:
„Навсякъде, където съществуват специализирани прокуратури, прокурорите са атакувани както от медиите, така и от обвиняемите лица, като целта е една – да бъдат дискредитирани. Навсякъде по света, при дела за корупция по високите етажи на властта, както и такива за сериозни финансови злоупотреби, влиянието на медиите и политиците е много сериозно. Разбира се обвиняемите навсякъде твърдят, че това е политическа поръчка“, каза Маджарова. Според нея, причината за поредното повдигане на въпроса за „реформиране на прокуратурата“ е, че с работата си магистратите са засегнали интересите на много лица, считали себе си за недосегаеми.
Националното съвещание завърши с Позиция на ПРБ (**най-долу), която ще бъде изпратена на европейските институции. Финалният документ бе изчетен от Сийка Милева, а това че прокурорите го чуваха за първи път, не попречи единодушно да го одобрят. „Опитите на представители на политическите среди у нас да застрашат нейната независимост чрез оказване на натиск е предупредителен знак за назряващ проблем. Предприетите безпрецедентни действия по наказателно преследване предизвикаха безпрецедентен натиск срещу прокуратурата. Ежедневно сме изложени на политически нападки и несъвместими с конституционния ред идеи и реформи“, заяви Милева.
Не се чу нито едно самокритично изказване за работата, проблемите и грешките в прокуратурата. За пачки, кюлчета, чекмеджета, скандални записи, опасни джуджета, подкупите на беглеца в Дубай, избирателно оповестяване на материали от разследванията и прочее текущи скандали, не остана време. За протестите и исканата оставка на главния прокурор – също нито дума. Не стана ясно защо 700-те прокурори и следователи се почувстваха лично и професионално засегнати от неодобрението към шефа им. Целта бе по-висша – да се защити независимостта на прокуратурата и покаже вярност към нейния ръководител.
Разбра се, със сигурност, че всички критики, откъдето и да идват, са безпочвени.
Надеждите на Христо Иванов не се оправдаха.
* Цялата реч на Иван Гешев:
да дойдат и в момента са на работните си места, включително и в
съдебните зали.Виждам колеги и приятели, с които започнах професионалния си път още в
далечната 1994 година; виждам хора, които са отдали целия си живот на
трудните професии – прокурор и следовател, и са служили и служат на
българските граждани в борбата с престъпността, плащайки цената за това.
А цената са атаки от всякакъв характер, обиди и какво ли още не. Цена,
която за съжаление плащат и семействата ни.Сега ще ви кажа защо всички ние сме „мафия“.Мафия сме, защото внесохме светлина в мрака, не на думи, а с дела…така,
както ни е завещал Апостола на българската свобода Васил Левски.Защото показахме, че няма да допуснем двойни стандарти, едни за хората с
милиарди и политическо и медийно влияние и други за останалите българи.
Така, както беше десетилетия.Защото решихме проблема с телефонните измами. Защото кражбите и
грабежите намаляха с над 20% за първите пет месеца и правим всичко
възможно хората да живеят спокойно без страх, че ще бъдат ограбени
последните им спестявания или че ще бъдат убити, изнасилени и запалени в
къщите си.Защото по уведомления на прокуратурата са замразени над 3 милиарда лева
и то без последните медийно известни дела от началото на годината.Защото спряхме процеса България да се превърне в бунище, спряхме
горенето на опасни отпадъци и заравянето им в нашата земя, с което някои
печелеха милиони с цената на здравето на всеки българин.Защото арестуваме наркопласьори, които тровят децата ни, включително и
закрилящи ги служители на най- високо ниво в правоохранителната система.Защото за пръв път след демократичните промени повдигнахме обвинения на
министър и заместник министър от действащо правителство и още един куп
чиновници на различни нива в държавната йерархия.Защото в съда бяха внесени дела или извън България се укриват едни от
влиятелните и богати хора, които смятаха, че за тях законът не важи, а
се отнася за социално слабите ….. тези, които те наричат
простолюдие.Това е причина да сме лоши за лошите.Което означава само едно, че сме добри за българските граждани и
общество, за тези, които ни плащат заплатите и това е единственото
важно.Означава, че си вършим добре работата и уплашихме тези, които не искат
законът да е еднакъв за всички, а само за хората без пари и влияние.Нормални, в кавички, при всичко това са политическите атаки и опитите да
бъде унищожена българската прокуратура, макар и под прикритието на
борбата за демокрация. Пътят към ада винаги е постлан с добри намерения.Смятам, че всички сме тук, защото е достигната червената линия…а тя е
застрашеното върховенство на правото, част, от което е независимостта на
прокуратурата, като част от съдебната власт според българската
Конституция.Тук сме и да кажем, че и ние, прокурорите, следователите и съдебните
служители, като шестнадесетия американски президент Ейбрахам Линкълн,
можем да вървим бавно, но никога не вървим назад.Горд съм, че съм бил винаги част от Вас, че целият ми професионален път
е минал като следовател и прокурор. За мен е чест да съм главен прокурор
на Прокуратурата на Република България.
** Позиция на Прокуратурата на Република България
Върховенството на закона е ключов принцип в демократичните държави, а
член Втори от Договора за Европейския съюз определя зачитането му за
най-важна ценност.
Още през 2006 г. Съдът на Европейския съюз е определил „независимостта
на съдебната власт“ като самостоятелно понятие на правото на Съюза,
което стои в основата на върховенството на закона. Затова органите на
съдебната власт във всяка държава-членка трябва да са защитени от външна
намеса, застрашаваща тяхната независимост при вземането на решения.
Прокуратурата на Република България като част от съдебната власт има
основна роля в утвърждаването на върховенството на закона. Опитите на
представители на политическите среди у нас да застрашават нейната
независимост чрез оказване на натиск е предупредителен знак за назряващ
проблем.
Темата за реформи в прокуратурата от години намира ежедневно проявление
в политическия живот. Колкото по-активна и обединена е прокуратурата,
толкова повече са атаките срещу нея.
Предприетите безпрецедентни действия по наказателно преследване
предизвикаха безпрецедентен натиск срещу прокуратурата. Ежедневно сме
изложени на политически нападки и несъвместими с конституционния ред
идеи за реформи. Политическото говорене обаче трябва да има граници и те
да свършват там, където се посяга на същностните елементи на
прокурорския статут.
Тези граници бяха преминати и то безпрепятствено, демонстративно, в
държава-членка на Европейския съюз, призвана да защитава европейските
ценности. С призивите за „реподбор“ на българските прокурори се премина
разделителната линия, отвъд която трудно можем да говорим за
върховенство на закона. Тези призиви засягат несменяемостта, която
гарантира независимостта ни. Затова сме длъжни да реагираме и да се
противопоставим. Заявяваме ясно, че въпреки това ще продължим да работим
със същите темпове и мотивация и няма да се поколебаем да търсим защита
при разпознаването на всеки риск за върховенството на закона.
Независимостта е право на прокурорите и на следователите, а държавата е
длъжна да осигури безпрепятственото й осъществяване. Нейното отстояване
гарантира изпълнението на служебните ни задължения в подчинение само на
закона, по знание и убеждение, без въздействие на субективни виждания и
заинтересовани среди, в служба на истината и справедливостта.
Независимостта обаче не е само право, а задължение и отговорност за
всеки един от нас. Затова сме длъжни да я защитаваме като се произнасяме
по съвест и закон, свободни от всякакво въздействие.
Прокуратурата на Република България ще продължи да отстоява европейските
ценности и да се ръководи от Конституцията и законите на страната.
Ще доказваме волята си за преследване на всички престъпни прояви. Дали
сме ясен знак за единен подход спрямо всеки, за когото са събрани
доказателства за извършено престъпление. Прокуратурата действа и ще
продължи да действа за издигане на авторитета си и за повишаване на
общественото доверие. Наясно сме, че не можем да успеем сами и
изолирани от институциите със сходни по закон функции. Ще работим в
условията на ефективно взаимодействие и конструктивно сътрудничество при
стриктно спазване на принципа на разделение на властите.
За пореден път декларираме намерението си за постоянен диалог с органите
и институциите на Европейския съюз и на Съвета на Европа по пътя към
утвърждаване на Прокуратурата на Република България като един от
гарантите на законността.
От съществена важност е да подчертаем, че единственото подчинение, което
дължим, е на закона и собствената ни съвест. Свободни сме да вземаме
решения по вътрешно убеждение и винаги ще браним тази свобода,
предоставена ни от достиженията на правото на Европейския съюз,
Конституцията и законите. Прокуратурата ще продължи да работи за
запазване и утвърждаване на постигнатите резултати от действието на
Механизма за сътрудничество и проверка. С дейността си ще допринасяме за
утвърждаването на новия механизъм за върховенството на закона в
Европейския съюз.
Убедени сме, че нашата позиция ще бъде възприета от всички институции,
ангажирани с опазване устоите на правовата държава, и ще бъде разбрана
от българските граждани, за които върховенството на закона и
справедливостта са висша ценност.
ПАРНОТО: ТЕМПЕРАТУРНИЯ ГРАФИК И ОБЩЕСТВЕНИТЕ ОТНОШЕНИЯ – ПАЗАРНИ ИЛИ РОБОВЛАДЕЛЧЕСКИ?
ВЪВЕДЕНИЕ: С проекта на топлоснабдителната(ТСС) система са определени условията за работа на системата, дадени в температурния график на топлопреносната мрежа, осигуряващи пазар на топлината и пазарни отношения между страните.
Властта дава правото на монополиста Топлофикация да изготвя подзаконовия нормативен акт „Общи условия на договорите (чл.21, ал.1, т.4 ЗЕ).
Топлофикация вместо да изготви подзаконов акт „общи условия на договорите”, изготвя несъществуващ в правния мир акт „Общи условия за продажба”, в който заменя температурния график, с криминалната норма „доставка” в абонатната станция”.
КОЛИЧЕСТВОТО на произвежданата топлинна енергия.
При безусловното прилагане на температурния график, количеството на произвежданата и продавана топлинна енергия се определя от потреблението, чрез балансираната ТСС осигуряваща функционална зависимост между производство и потребление – топлоизточника произвежда само продаваните във всеки отделен момент количества топлинна енергия.
Прилагането на температурния график и продажбата на топлината, изключват съществуването на количества за сградна инсталация
При прилагане на „доставка” в абонатната станция”, вместо температурния график, количеството на произвежданата топлина се определя от вещ – топлинния товар/мощността на сградната инсталация и съдържа до 80% количества за които няма купувач, определяни от власт, съд и монополист като количества за сградна инсталация
КАЧЕСТВОТО:
При безусловно прилагане на температурния график, произвежданите количества топлина отговарят на условията за качество на топлоснабдяването, т. е притежават качеството стока. при което могат да се продават и купуват при свободни пазарни условия – така както се продават и купуват чушките, доматите, хляба и сиренето.
При прилагане на криминалната „доставка” в абонатната станция”, произведените количества не отговарят на условията за качество на топлоснабдяването, т. е. не притежават качеството стока, поради което не могат да се продават и да се купуват.
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО:
Разпределението на произведените количества топлина, отговарящи на условията за качество на топлоснабдяването, т.е. притежаващи качеството стока, се осъществява от сградната инсталация – който иска да си купи, отваря съответния кран на отоплителното тяло или смесителната батерия и започва да купува по собствената си воля. Сградната инсталация е търговската сергия за продажба на топлинната енергия.
Разпределение на произведени количества топлина, при прилагане на криминална „доставка” в абонатната станция” определени от топлинния товар/мощността на сградната инсталация, не отговарят на условията за качество, т. е. не притежават качеството стока и не може да се разпределя от сградната инсталация поради следното:
1. Сградната инсталация се намира след мястото на доставка – абонатната станция.
2. Сградната инсталация може да разпределя единствено и само количества топлина, отговарящи на условията за качество, т.е. притежаващи качеството стока.
За да се разпределят произведените количества топлина, съдържащи до 80% количества за които няма купувач и които не притежават качеството стока, енергийното лоби в лицето на МЕ създава лобисткия акт Наредба за топлоснабдяването и методика за разпределение, чрез които прилага двукомпонентно разпределение на топлината:
1. Начисляване на количества, съответстващи на мощността на отоплителните тела.
2. Неразпределните количества, след определяне на сбора от мощността на радиаторите и начислените количества за подгряване на водата за битово горещо водоснабдяване, се разпределят на база притежавана собственост, като количества „за сградна инсталация”, без да са продавани и без да са купени.
Така цялото произведено и доставено в абонатната станция количество топлина, което е само вътрешен оборот за монополиста се разпределя за заплащане от клиентите.
Разпределянето за заплащане на количества топлина и на база притежавана собственост (обем или площ на жилището), по същество представлява робовладелчески обществени отношения с реално съществуващи робовладелци и роби.
С приемане на, лобистки норми, лобистките актове: „общи условия за продажба” и Наредба за топлоснабдяването, както и на лобисткия текст на § 1, т.16 от ДР на ЗЕ „Доставка” е продажбата, включително препродажбата на енергия или природен газ на клиенти” (Д. в. бр.54/2012 г.), по нормативен път са установени робовладелческите обществени отношения и са превърнати в официална държавна политика.
Рестарт на държавата да, но не чрез приемане нова Конституция, а чрез премахване на лобистките норми от нормативните актове и установяване на реални пазарни принципи и пазарни отношения, при уреждане на обществените отношения.
24.08.2020 тел № 0888717118