Парламентът прие, че споделеното пътуване няма да подлежи на сакнции. Това стана след като парламентът се съобрази с ветото на президента и поправи текстовете за нерегламентирания превоз, в който няма да влиза т.нар. споделено пътуване.
Окончателното бе прието наказание от 1 до 3 години лишаване от свобода и отнемане на моторното превозно средство в полза на държавата за всеки, който извършва обществен превоз на пътници без регистрация, разрешение и лиценз, получава заплащане и има икономическа изгода от това. Когато деянието е извършено от две или повече лица или чрез фалшив документ, наказанието е лишаване на свобода от 2 до 5 г. или санкция от 2 до 10 хил. лева, като съдът може да постанови конфискация до една втора от имуществото на виновния.
През ноември парламентът подкрепи президентското вето върху текста. В мотивите на държавния глава беше записано, че не оспорва обществената опасност от нерегламентираните превози, но смята, че не са уточнени критериите за разграничаване на нерегламентирания превоз от т.нар. споделено пътуване, както и белезите на престъпление и административно нарушение. Тогава наказанието стигаше до 10 г. затвор плюс конфискация на МПС.
В сряда БСП подкрепи промените с мотива, че текстовете са прецизирани и не включват т. нар. споделено пътуване. Според социалистите за да няма корупция в сектора, правителството трябва да си върши работата по контрола. Депутатът Георги Свиленски посочи, че управляващите са се вслушали в съветите на президента и опозицията.
„Тогава ви казахме, че няма как и в Наказателния кодекс, и в Закона за автомобилните превози да бъде предвидено наказание за едно и също нещо. Сега това нещо го разделяме, тоест административното наказание си е административно наказание, наказателното преследване си е наказателно преследване. Тоест не може за едно и също нещо да бъдат приложени и двете мерки. Второто нещо, за което тогава настоявахме, беше отделянето на споделеното пътуване. Нашите притеснения, че под наказателно преследване ще попаднат всички, които извършват така нареченото „споделено пътуване“, именно с текста, където се определя понятието „икономическа изгода“, „срещу заплащане“ или „търговска дейност“, сега, с оставането на съюза „или – или“ вече решава този проблем“.
Депутатите приеха още , че ако се заплати горивото при споделено пътуване, това да не се приема като икономическа изгода