Последни новини
Home / Законът / Делото за катастрофата край Своге тръгва на 18 май с шестима обвиняеми

Делото за катастрофата край Своге тръгва на 18 май с шестима обвиняеми

Defakto.bg

Софийският окръжен съд проведе разпоредително заседание по делото за катастрофата край Своге през 2018 година, при която загинаха 20 души, а десет телесни увреждания.   Съдът не уважи искането на адвокатите на шестимата подсъдими обвинителният акт да бъде върнат на прокуратурата заради съществени процесуални нарушения. Така процесът тръгва по същество на 18 май т.г.

Трагедията се  случи на 25 август 2018 г., когато автобус с членове на пенсионерски клуб от с. Световрачане, техни близки и приятели, катастрофира тежко в близост до Своге.   Вследствие 20 човека починаха,
На съд за причиняване на смърт при независимо съпричиняване са изправени шофьорът на катастрофиралия автобус,  началникът на Асфалтова база, ръководителят на проекта за ремонт на пътя, технически  ръководител, строителният инженер и директор на дирекция на Агенция „Пътна инфраструктура“.

При ограничение на скоростта от 40 км/ч автобусът се е движел с 53 км/ч, тоест шофьорът е карал с 13 км/ч повече.  Материалите по делото са 277 тома, сред които има разпити на над 100 свидетели и заключения на 24 вещи лица.  Шофьорът на автобуса – Г.Г. е обвинен, че е нарушил правилата за движение по пътищата и при условията на независимо съпричиняване с Б.И., С.Т., И.И., М.Т. и С.П. е причинил по непредпазливост телесни повреди и смърт на повече от едно лице, като случаят е особено тежък – престъпление по чл. 343, ал.4, вр. ал. 3,б/ „Б“, пр.2 ал. 1, б/ „Б“, пр. 1 и 2, и б/ „В“, пр. 1-во, вр. чл. 342, ал. 1, пр. 3 от НК.

Останалите подсъдими са привлечени към наказателна отговорност за това, че през 2014 г. на път II-16 „Мездра – Елисейна – Своге“, са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 „Своге – Нови Искър“, Участък 3.
Прокуратурата  отдели  материали по случая в друго дело срещу двама директори на АПИ – Светослав Глосов и Дончо Атанасов, но то още не е започнало.
Разследващите установиха, че автобусът не е преминал технически преглед, а асфалтовата настилка на пътя не съответствала на стандарта относно коефициента на полируемост – само 28 процента при изискване не по-малко от 50 на сто.  Пътят е бил ремонтиран.

По време на заседанието прокуратурата посочи, че няма основание делото да не стартира и да се гледа по същество, като отбеляза, че няма допуснати съществени  нарушения в обвинителния акт.

Според адвокатите обаче в обвинението има проблеми, освен от фактологическа страна, така и във връзка с това в какво качество са повдигнати обвинения на някои от подсъдимите.
Много е работено по делото, прокуратурата е положила усилия„, заяви пред медиите адвокат Христо Ботев, който защитава шофьора на автобуса Григоров. Той обаче постави въпроса дали „правилните хора“ са подведени под отговорност. „За нередностите по пътя са сигнализирани на най-високо ниво хора, като министър-председателя, които също не са реагирали“, допълни той.

 

About De Fakto

Проверете също

Съдът: Софийски градски съд не качва и не снема от издирване в Интерпол лица в досъдебно производство

Софийският градски съд не качва и не снема от издирване в Интерпол лица в досъдебно …

Пред поредните предизвестени избори за ВСС без особен смисъл

    Иван Брегов, ИПИ Правната комисия на Народното събрание разгледа проект на процедурни правила …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.