Окръжна прокуратура – Добрич е внесла в съда обвинителен акт срещу втория помощник-капитан на кораба Vera Su, заседнал край Камен бряг през септември м.г.
Кемал Айхан, е който е бил на вахта в нощта на инцидента ще бъде съден за това, че е нарушил правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, като е допуснал корабът да заседне край бреговете на България.
Деянието е извършено по непредпазливост и от него са настъпили значителни имуществени вреди в размер на близо 6.7 млн. лв., съобщават от прокуратурата.
В хода на разследването е установено, че в полунощ на 20 септември м.г. капитанът на кораба предал носенето на навигационна вахта на Кемал Айхан. Той бил сам на мостика, изпълнявал рутинните си задължения, като следвал курса, по който трябвало да се движи кораба и на всеки половин час отбелязвал върху навигационната карта позицията му.
В 3.25 ч. Айхан направил поредното отбелязване, а корабът останал на курса си и се движел със скорост около 7.5 възела (около 14 км. в час). Малко след това се унесъл и заспал. В 4.15 ч. Vera Su заседнал в скалите пред местността Яйлата до с. Камен бряг. При засядането на кораба, вахтеният помощник-капитан се събудил от удара, веднага спрял мотора на мостика и се отправил към каютите на другата част от екипажа, за да ги уведоми за случилото се.
Другият подсъдим по случая – капитанът на Vera Su Хайдар Ергюн, вече беше осъден и получи условно наказание лишаване от свобода с тригодишен изпитателен срок.
Действията по разследването продължават по други две направления в отделно досъдебно производство, съобщиха от прокуратурата. Изяснява се има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни. Продължаващата проверка трябва да установи също дали е било налице бездействие от страна на длъжностни лица, което е можело да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.