
Това е ключов антикорупционен закон, един от 11-те закони подготвени в Министерството на правосъдието (в рамките на 22-та задължителни закона по ПВУ), който трябваше да бъде приет до края на годината.
Самият дебат показа неразбиране на целите и функциите но този законпроект. Това което се случи вчера е, че въпреки многобройните клетви на всички парламентари групи, че за тях законите по плана са основен приоритет и че разбират колко е важно за България да получи тези пари, както и колко са важни тези реформи, при първия по – сложен закон, те просто го отхвърлиха, заяви Зарков.
С това са постигнати три неща:
Първо: Мнозинството в Народното събрание не защити хората, които подават сигнали за нередности за т.нар. общоширеща се корупция. Това е един от двата антикорупционни закона, за което говорим, другият е за корупцията по високите етажи на властта.
Второ, ние сме в процес на наказателна процедура от ЕК за нетранспониране на Директива (ЕС) 2019/1937 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2019 година относно защитата на лицата, които подават сигнали за нарушения на правото на Съюза и тази процедурасега ще продължи в следващия стадий.
И трето, отхвърлянето на законопроекта ни лиши от навременен достъп до повече от 720 милиона евро по втория транш от Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ).
Без този закон, който по ПВУ трябва да е факт до края на 2022 г., няма да получим втория транш. Това направиха с едно гласуване тези, които го отхвърлиха.
Това не е е лек закон, в другите европейски държави също срещат трудности, но там дебатират, а не отхвърлят, обобщи служебният министър.
Той коментира и скоростното обсъждане в четвъртък, че в Правната на комисия на президентските вето на Изборния кодекс:
„От самото си конституиране, така наречената „хартена коалиция“, доминирайки Народното събрание, наложи своя приоритет, който очевидно се оказва, че не са законите по Плана, а Изборния кодекс.
Няколко часа след като президентът обяви доста аргументираното си вето, те свикват веднага комисия, за да го отхвърлят, което показва и липсата на каквото и да било желание сериозно да обмислят мотивите във ветото„, коментира министрът онова, което наблюдателите на парламентарните нрави в 48-то НС вече си знаят.
Дори, визирам себе си, ме обвиниха, в престъпление от общ характер, взеха ми отпечатъци, обвиниха ме по решение по противоконституционално дело по казус решен с две решения на ВКС и бракоразводно дело влязло в сила, мотивирана се с незаконен ИЛ по първопосоченото г.д изд. в случая от некомпетентен съд, с правно приложение на чл. 22/1/ т.5, 303,/2/ 324 и др., осъдена ме и ме пратиха на процация и добре, че бях зле с временна загуба на зрение, иначе, със сигурност ще а да ме пратят да полагам общественополезен труд при положение, че от 2015 г. съм придобила право на ранно,пенсиониране, с прилагане на наредба за категории труд, а не пктп/ 1967, защото кат.ми труд е 1980, 1984, 1985, 1986 г. и незачитане на изв.труд до 31.12.1999 г. Изглежда го правят не само да ми окрадат пенсиите, но и са чакали да ме съдят, да ме оставят без доходи, защото 2016 г. ме лишават от право на труд, като не ми далагаха дежурства, не ми дадоха оригинална заповед за уволнение, не получих и заповед за прекъсване на тпудовоправни отношения.
Сега очакват да им се подари трудово дело, което би било
ВЪРХА НА НАГЛОСТТА.
Казусът с инст. конвенция е решен от КС и упражняването им върху невинни граждани, вкл. незаконно.образувани обв. и др.,водещи до отчуждаване на дете и оставянето му без майка е гадост и гавра с ценности, биология и накрая обект. истина, любимата дъвка на повечето нарушители