Последни новини
Home / Гостува ни / Омбудсманът поиска проверка на топломерите и водомерите в абонатните станции на „Топлофикация София“ ЕАД

Омбудсманът поиска проверка на топломерите и водомерите в абонатните станции на „Топлофикация София“ ЕАД

Defakto.bg

Омбудсманът Диана Ковачева поиска от председателя на Държавната
агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) Евгени Симеонов да
бъде извършена надзорна метрологична проверка за спазване задълженията на
„Топлофикация София“ ЕАД по Закона за измерванията (ЗИ) във връзка с
използваните топломери и водомери в абонатните станции.
Поводът са множество жалби от битови клиенти на столичната
топлофикация в сгради – етажна собственост, които се оплакват от високите
сметки за потребление на топлинна енергия.
Хората посочват, че измерването и отчитането на потреблението на
топлинна енергия за търговски цели се извършва по общи водомери и
топломери в абонатните станции, които са собственост на топлопреносното
предприятие.
Припомняме, че през 2021 г. омбудсманът се обърна към ДАМТН заради
съмненията на потребители за коректното измерване на топлинната енергия,
която постъпва в абонатните станции и се разпределя между клиентите в
сградите.
Тогава проф. Ковачева също поиска проверка на средствата за търговско
измерване в сградите – етажна собственост в София и в отговор беше
информирана, че през първото тримесечие на 2021 г. Агенцията е извършила
надзорна проверка на дружеството за спазване на задълженията му по ЗИ, в
качеството му на лице, използващо средства за измерване (топломери и
водомери), с цел осъществяване на търговски плащания по смисъла на чл. 5 от
закона, при доставката на топлинна енергия.
Тогава надзорната проверка на ДАМТН в 130 абонатни станции
констатира нарушения в 90 от тях – 69%, т.е. 80 топломера и 17 водомера са
били с изтекъл срок на валидност.
„Категорично е становището ми, че делът на уредите с изтекъл срок на
метрологична проверка, установен при надзорната проверка, е неприемливо
висок и поражда недоверие на гражданите към коректността на изготвяните
месечни и годишни сметки за топлинна енергия“, пише омбудсманът до
Симеонов.
Проф. Ковачева допълва още, че м. септември 2021 г. се е обърнала към
изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД с препоръка
дружеството да осигури своевременна метрологична проверка на всички

топломери и водомери в абонатните станции, които по данни на дружеството са
близо 17 500 броя.
Като отбелязвам продължителния период, в който топлопреносното
предприятие е имало възможност да изпълни задълженията си по ЗИ след
направените констатации на ДАМТН, на основание Закона за омбудсмана се
обръщам към Вас с оглед правомощията Ви за установяване спазването на
задълженията от страна на „Топлофикация София“ ЕАД, произтичащи от ЗИ, по
отношение на общите водомери и топломери в абонатните станции“, пише в
заключение Диана Ковачева. Тя настоява Агенцията да я информира
своевременно за предприетите действия.

About De Fakto

Проверете също

Завръщането на кариерните бонуси за ВСС – добра възможност за послушните да уредят битови въпроси с нашите пари

  Екип на ИПИ През идните 20 дни съдиите, прокурорите и следователите следва да изразят …

Председателят на НС Наталия Киселова: Личните обиди мога да понеса, но не приемам да се уронва престижа на парламента – допълнена

Решение 1 от 2025 година на Конституционния съд от 13 март относно законността на изборите …

Един коментар

  1. А.Д.Чернева

    Г.д.10241/СРС практически поощри топлофикация софия еод
    с измислени искове за плащане на топлоенергия, сграда инсталация, на граждани живеещи във вход, където не се използва топлоенергия за отопление, няма уреди за измерването и, няма подписани заповеди за изпълнение.
    В същност това е едно от поредните, безпричинно, неоснователно, незаконно и престъпно заведени дела, без никакво основание.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.