Загиналият шофьор при тежката катастрофа с кола на НСО на входа на Аксаково е нямал добра видимост заради пътни знаци и растителност, а специализираният автомобил се е движел с много над позволената скорост – 150-160 км/ч. Това са очевидните факти, за които красноречиво говорят и снимките с деформираните коли, коментира пътният експерт от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков пред БНР.
Според него до фаталния изход са довели високата скорост и тежестта на автомобила на НСО, която е два пъти над тази на автомобила на жертвата. Автомобилът на НСО – с товара и пътниците, тежи около 3 тона, а пострадалата кола, със собствено тегло 1200 кг, а с пасажерите – 1400 кг., посочи експертът. Той подчерта, че при скорост 60-80 км/ч вторият автомобил няма как да е смачкан до неузнаваемост.
Според експерта до смъртта е довела високата скорост и тежестта на автомобила на НСО, който с товара и пътниците тежал около 3 тона, а цивилната кола с пасажерите – 1400 кг.
Желязков изключва загиналият да не е спрял на знак „Стоп“, но каза, че гумите на 30-годишната кола са били стари и предположи, че при бързо изнасяне са се завъртели. Пострадалият 30-годишен автомобил няма вина, с изключение на това, че е лошо поддържан, смята пътният експерт.
Той коментира, че преасфалтираният участък ще попречи да се проучи спирачният път, какъвто според свидетели на катастрофата не е имало. „Чисто нов износващ слой имаме, той е с различна абразивност, каза Желязков в отговор на въпрос дали това ще изиграе роля в разследването“, заяви специалистът.
По думите му десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък.
Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза Желязков.
До дни ще бъде готов подробен доклад на Центъра за трагичния инцидент, в който живота си загуби 63-годишен мъж, а съпругата му пострада сериозно. Експертите в организацията са извършили всички необходими проучвания на мястото на инцидента, огледали са и автомобилите.
Служителите от ОПУ – Варна със своите действия или бездействия са допуснали асфалтирането на част от отсечка на пътя Варна – Добрич, при изхода на община Аксаково, където преди дни имаше тежък пътен инцидент, който завърши със загуба на човешки живот, съобщиха от МРРБ. Заради преасфалтирането регионалният министър отстрани шефове на областното пътно управление във Варна, а Военна прокуратура – Сливен е пристигна за нов оглед на асфалтираното на две места местопроизшествие.
Източник БНР