Обявеното в реклама намаление на цената трябва да бъде изчислено въз основа на най-ниската цена през последните 30 дни. Решение на Съда е по дело C-330/23 | Aldi Süd, за което съобщи пресслужбата на Съда.
Германско сдружение на потребители оспорва пред германски съд начина, по който дискаунт веригата Aldi Süd прави реклама в седмичните си брошури чрез намаления на цените или „хит цени“.
Според сдружението на потребители Aldi няма право да изчислява намаление на цената в рекламно съобщение въз основа на цената, непосредствено предхождаща офертата (в първия пример 1,69 евро), а в съответствие с правото на Съюза1 би трябвало да го направи въз основа на най-ниската цена през последните 30 дни (в първия пример 1,29 евро; тази цена обаче е идентична с цената, за която се твърди, че е „намалена“). Не било достатъчно в обявлението просто да се споменава най-ниската цена през последните 30 дни. Същите съображения се прилагали и за определянето на цена като „хит цена“.
Германският съд отправя запитване до Съда на Европейския съюз в това отношение.
Съдът отговаря, че намаление на цената — което се обявява от търговец под формата или на процент, или на рекламно указание, насочено към това да се изтъкне изгодният характер на дадена ценова оферта — трябва да бъде определено въз основа на най-ниската цена, прилагана от търговеца в период, не по-кратък от 30 дни преди прилагането на намалението на цената.
По този начин търговците се възпрепятстват да въвеждат в заблуждение потребителя, като увеличават прилаганата цена, преди да обявят намаление на цената и по този начин посочват фалшиви намаления на цените.