Последни новини
Home / Законът / Започна дело на Европейската прокуратура за измама с 9 тролейбуса, „дошли“ от Беларус вместо от Полша

Започна дело на Европейската прокуратура за измама с 9 тролейбуса, „дошли“ от Беларус вместо от Полша

Defakto.bg

Софийският градски съд даде ход по същество на едно от делата, по които работи у нас Европейската прокуратура. Подсъдим е бизнесменът Юлиан Димов, обвинен в измама за обществена поръчка за придобиване на тролейбуси за Община Враца по проект на стойност 4,5 милиона евро.

Сделката с 9-те тролея за Враца е от 2021 година. Казусът е разследван от Окръжната прокуратура във Враца и делото е прекратено поради липса на данни за извършено престъпление. Работата по него  поема Европрокуратурата, а  Теодора Георгиева представи разследването като пример за спънки от страна на МВР.

През февруари европейската прокуратура внесе обвинителния акт срещу управителя,  заподозрян, че обещаните  от него тролейбуси вместо от  полска фирма, са  осигурени от държавно дружество в Беларус. Това дружество по-късно попада под санкциите на ЕС заради подкрепата си на  Русия във войната  срещу Украйна.

В хода на разследването е установено, че тролейбусите са продадени на почти два пъти по-висока от първоначалната цена на придобиване, платена от изпълнителя.

Съдът  даде ход на делото, въпреки критиките на защитата , че обвинителният акт е неразбираем и това ще затрудни защитата на клиента й.  Става дума за обвинение, което прокурорът си подразбира, а ние – не, каза адвокат Емилия Недева.

И още:  +Според прокурора престъпление е обстоятелството, че тези тролейбуси били декларирани, че са произведени в Полша. Истината е, че тези тролейбуси са изработени на ишлеме. По поръчка на полската фирма, която е разработила модела, и която е възложила изработката на тези тролейбуси на беларуска фирма, с която са в дружество със седалище в Полша“,  обясни  адвокатът на Юлиан Димов.

„По-скоро аз го възприемам като имиджово дело. Със сигурност няма вреда нито за европейските фондове, нито за Министерството на околната среда и водите, които оперират с тези еврофондове,  заявиНедева. .

Експертиза по делото сочи, че макар и произведени в Беларус, тролейбусите отговарят на европейските стандарти, а в условията за финансиране няма изискване те да са произведени в страна от Евросъюза. По делото няма повдигнато обвинение и не се търси отговорност за завишена цена за доставка на тролейбусите.

Прокурорът по делото Димитър Беличев отказа всякакви коментари както във връзка с процеса, така и по случващото се в европрокуратурата у нас и на няколко пъти повтори само:  „Европейската прокуратура  има много ясен начин за работа с медиите и моля ви, не ме карайте да го нарушавам. Много ви моля, оставете ме да премина и да отида на работа“, каза Беличев.

 

 

About De Fakto

Проверете също

Конституционният съд даде предимство на обработваемата земя пред изграждането на агрофотоволтаици върху нея

 Конституционният съд се произнесе с решение по конституционно дело №18/2023 г., образувано по искане на …

Андрей Янкулов за тежкия бандитлък на „Семейството“ срещу Златанови, когато не „гласи“ европейски прокурори

Днес стана известно, че с окончателен съдебен акт е прието, че решенията на общото събрание …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.