Последни новини
Home / Законът / ВАС остави в сила решение на АССГ срещу нелоялна търговска практика на „Йеттел България“

ВАС остави в сила решение на АССГ срещу нелоялна търговска практика на „Йеттел България“

Defakto.bg

   Върховният административен съд остави в сила решение на Административен съд София- град, с което е отхвърлена жалба на „Йеттел България“ ЕАД срещу заповед на председателя на Комисията за защита на потребителите –(КЗП). С тази аповед на дружеството е забранено при упражняване на своята дейност да използва нелоялна търговска практика – да възпрепятства правото на потребителите да прекратят договорите си, като не отразява в своята система подадените от тях заявления за отказ от услуги и заплатени парични задължения, съобщи преслужбата на ВАС.

Върховните съдии  приемат мотивите на първоинстанционният съд, че посочената търговска практика противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и променя съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга, тъй като, както е в случая потребителят е поискал прекратяване на договора и е заплатил неустойка за това, а резултат на нелоялната търговска практика е променил поведението си като е като е пренесъл телефонния номер при друг мобилен оператор.

Съгласно Закона за защита на поребителите „Търговска практика“ е всяко действие, бездействие, поведение, търговска инициатива или търговско съобщение, включително реклама и маркетинг, от страна на търговец към потребител, което е пряко свързано с насърчаването, продажбата или доставката на стока или предоставянето на услуга на потребителите.

В случая се касае за съзнателно недобросъвестно поведение на служител на дружеството, който е приел заявление на потребител, което той е подписал и е взел сумата 150 лв. неустойка за прекратяване на договора. Въпреки че заявлението е било внесено,  то не е било регистирано и приетата от служителя  сума от 150 лв. не е била отразена като платена по абонатната сметка на потребителя.  Предадената от потребителя на обслужващия служител на 03.04.2023 г. сума от 150 лв. е внесена по абонатния му номер едва на 13.05.2023 г. от служителите в офиса. Това е станало след извършената проверка, след издаване на фактура, с която е изискано заплащане на неустойка по договора.

АССГ правилно е приел, че приложената принудителна административна мярка, освен прекратителен има и превантивен характер, тъй като ако подобно поведение не се санкционира, то би могло отново да се повтори.

Решението  не подлежи на обжалване.

About De Fakto

Проверете също

Коалицията „ПП-ДБ“ предлага в два законопроекта да бъдат записани санкции по закона “Магнитски”

ПП-ДБ внесе за второ четене законодателни промени, с които да се прилагат санкциите по глобалния …

ПРБ: И.ф. главен прокурор Б. Сарафов участва в 16-ата конференция на Мрежата на главните прокурори от ЕС

  И.ф. главен прокурор на Република България Борислав Сарафов участва в 16-ата конференция на Мрежата …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.